Zelenina pri chudnutí resp. pri diéte

žena s kapustouZelenina obsahuje množstvo vitamínov, minerálov, stopových prvkov, vlákninu…… Je ideálnou potravinou pri chudnutí. Vďaka vysokému obsahu vody a vlákniny vás dostatočne zasýti a zároveň dodá vášmu telu potrebné živiny.

Pokiaľ chcete chudnúť zdravo, zaraďte do svojho jedálnička 4-5 porcií zeleniny denne. Na raňajky pridajte k celozrnnému pečivu papriku, alebo rajčinu. Na obed jedzte mäso so zeleninou a na večeru si pripravte chutný zeleninový šalát. Nezabudnite pri výbere zeleniny na jej rôznorodosť. Zeleninu môžete jesť i na olovrant či desiatu. Pridaním zeleniny k jedlu výrazne predĺžite pocit sýtosti.

Denná konzumácia zeleniny je základom zdravého chudnutia a zdravého životného štýlu. Pokiaľ vášmu telu budete každý jeden deň dodávať potrebné živiny, budete sa nielen lepšie cítiť ale i nadbytočné kilá budú pre vás minulosťou. Pokiaľ chcete schudnúť bez jojo efektu, potrebujete prijímať okrem živín i dostatok bielkovín. Zelenina je skvelým zdrojom živín, ale až na malé výnimky neobsahuje bielkoviny. Čiže k zelenine pridajte i chudé mäso, strukoviny či vajíčka.

Ďalšou výhodou zeleniny je jej nízky glykemický index – nerozkolíše hladinu vášho krvného cukru. Vďaka čomu sa vyhnete vlčiemu hladu a neznesiteľným chúťkam. Hodnoty glykemického indexu u jednotlivých druhov zeleniny

Je to pre vás nepredstaviteľné zjesť 5 porcií zeleniny za jeden deň? Nie je žiadny problém. Urobte to postupne. Začnite druhom zeleniny, ktorý máte najradšej a postupne pridávajte ostatné druhy zeleniny. Nebojte sa experimentovať pri jej príprave. Ideálne je ju konzumovať v surovom stave, prípadne pripravenú na pare – vtedy má najvyššiu výživnú hodnotu.

Zeleninu delíme na:

  • Škrobová  je kalorickejšia, pretože obsahuje aj škroby (cukry). Má vyšší glykemický index ako neškrobová zelenina. Patria sem: zemiaky, hrach, kukurica.
  • Neškrobová – Patria sem: paprika, paradajky, uhorka, šalát, špargľa, baklažán, reďkovka…… takmer všetka ostatná zelenina.

Pri chudnutí obmedzte škrobovú zeleninu, pretože má vyššiu kalorickú hodnotu. Zamerajte sa predovšetkým na neškrobovú zeleninu, ktorá vás s minimom kalórií zasýti na dlhšiu dobu.

Zelenina je jedným z najdôležitejších zdrojov živín v našej strave. Dostatočný príjem živín je nevyhnutne dôležitý pre zdravie každého jedného z náš. Ich nedostatok je spúšťačom mnohých civilizačných ochorení a zdravotných problémov. Pozor – nadváha a obezita sa radia medzi civilizačné ochorenia dnešnej uponáhľanej doby.

K zelenine doplňte ďalšie zdravé potraviny (bielkoviny, zdravé tuky, zdravé sacharidy – v správnom množstve). Pri chudnutí nezabúdajte na kvalitný pitný režim a pohyb.

Share Button
Toto je hriech nevyužiť: Zadarmo jedálniček na chudnutie za 1 minútu. Zadajte výšku, vek, pohlavie,... a hneď si môžete pozrieť svoj jedálniček. Bez chytákov a zadarmo. Presvedčte sa tu: “Môj jedálniček na chudnutie““.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Diéta na chudnutie - dukanova diéta © 2015 , | Vyhlásenie o zodpovednosti

Verzia stránky Klasická | Mobilná