6 zaručených typov ako chudnúť bez hladovanie

Určite to poznáte aj Vy. Konečne sa rozhodnete zbaviť prebytočných kíl, ste pevne rozhodnutí pustiť sa do chudnutie. Už prvé dni Vás však začne trápiť vlčí hlad, a zrazu Vaše rozhodnutie schudnúť nie je až také pevné. Začnete poľavovať, pochybovať či to vôbec zvládnete.

Aby i toto Vaše rozhodnutie schudnúť nebolo iba ďalším neúspešným v poradí, vyskúšajte tieto typy. Pomôžu Vám ľahšie predchádzať hladu pri chudnutí.

zena vaha chudnutie diéta

 

5 typov ako schudnúť bez hladu:

  1. Nevynechávajte jedlo, jedzte pravidelne – ešte i dnes sa často krát stretávam s názorom, že keď chcem schudnúť, musím jedlo výrazne obmedziť. Nie je to tak. Pokiaľ chcete schudnúť natrvalo a zároveň sa vyhnúť hladu, musíte jesť pravidelne, častejšie a menšie porcie. Samozrejme záleží na Vašich predchádzajúcich stravovacích návykoch. Na tom aký máte metabolizmus, či je problém v množstve a zložení Vašej stravy, alebo skôr v spomalenom metabolizme.

Hlavnou zásadou ale ostáva, jedzte pravidelne primerané porcie jedla a vyhnete sa hladu.

  1. Jedzte dostatočne výživné jedlo – hlad býva často signálom nášho tela, že má nedostatok živín. Živiny naše telo potrebuje prijímať denne v strave, aby dokázalo správne pracovať. Pokiaľ Vaša diéta spočíva v tom, že každý deň jete takmer to isté. Nejete dostatok ovocia, zeleniny, vlákniny, potom sa nemôžete čudovať, že ste hladný. Večer prídete s práce domov a zjete všetko čo nezje Vás. Zrazu zistíte, že nechudnete, ale priberáte.

Je to začarovaný kruh a jediná cesta von je, že denne budete jesť stravu, ktorá vás nielen dostatočne zasýti, ale Vášmu telu dodá i dostatok živín, ktoré denne potrebuje.

Vďaka dostatočne výživnému jedlu sa dokážete zbaviť i častých chúťok na maškrtenie.

  1. Jedzte potraviny s nízkym glykemickým indexom – glykemický index je číslo, ktoré udáva ako daná potravina ovplyvňuje hladinu cukru v krvi. Potraviny s nízkym glykemickým indexom nerozkolíšu hladinu cukru v krvi. Zasýtia Vás na dlhšiu dobu, čiže sa vyhnete pocitu hladu. Pokiaľ vo Vašej strave prevládajú potraviny s vysokým glykemickým indexom, prebytočný cukor sa ukladá do tukov. Pri týchto potravinách budete častejšie bojovať s chúťkami a pocitmi hladu.
  2. Pite dostatok tekutín – poznáte to i vy? Hlad býva často iba prezlečený smäd. Pri chudnutí je kvalitný pitný režim absolútnym základom. Kvalitný pitný režim znamená, že denne vypijete na 10 kg vašej váhy minimálne 4 dcl vody. Pozor čistej vody, nie ochutenej. Tiež pozor na veľa minerálky a pite radšej pred jedlom a medzi jedlami, nie po jedle.
  3. Jedzte stravu bohatú na vlákninujedlá, ktoré obsahujú dostatok vlákniny Vás zasýtia na dlhšiu dobu. Dbajte na to, aby Vaše jedlo obsahovalo dostatok vlákniny. Výrazne tým obmedzíte pocit hladu medzi jednotlivými jedlami.
  4. Dostatočne spite – Počas spánku sa náš metabolizmus spomaľuje. Keď spíme logicky nepociťujeme hlad. Chudnutie po prebdenej noci je náročnejšie, pretože počas takéhoto dňa častejšie pociťujeme hlad a môžete mať častejšie i chúťky. Preto by sme si každý deň mali dopriať 6 až 8 hodín kvalitného spánku.

Na záver ešte jeden typ. Jedli ste veľa a nezdravo? Nečudujte sa, že sa Vaše telo bude spočiatku brániť. Bude častejšie dávať falošné signály hladu. Ľahko ich prekonáte akoukoľvek aktivitou, zamestnajte svojmozog nejakou aktivitou.

 Verím, že aj vďaka týmto radám bude Vaše chudnutie úspešné, a prebytočných kíl sa budete zbavovať bez hladu a s úsmevom na tvári. Určite si nevyberajte žiadne drastické diéty. Síce vďaka ním schudnete, ale len na krátko. Potom zaručene príde známy jojo efekt. Zabudnite na hladovanie a vystresovanosť.

Radšej začnite žiť zdravšie, postupne robte vo svojom živote zmeny – zdravšie jedzte, pite, oddychujte, trošku pohybu… – a nielenže schudnete už navždy, ale sa budete i výborne cítiť.

 

Share Button
Toto je hriech nevyužiť: Zadarmo jedálniček na chudnutie za 1 minútu. Zadajte výšku, vek, pohlavie,... a hneď si môžete pozrieť svoj jedálniček. Bez chytákov a zadarmo. Presvedčte sa tu: “Môj jedálniček na chudnutie““.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Diéta na chudnutie - dukanova diéta © 2015 , | Vyhlásenie o zodpovednosti

Verzia stránky Klasická | Mobilná