Prečo priberáme?

zena drzi vahu po chudnuti a dietaPoložili ste si i vy niekedy túto otázku? Máte pocit, že priberáte i z vody a pritom máte známu, ktorá môže zjesť čokoľvek, ale i napriek tomu má skvelú postavu? Pokiaľ chcete zistiť príčinu svojich problémov s nadváhou, musíte zohľadniť viac faktorov.

Položili ste si i vy niekedy túto otázku? Máte pocit, že priberáte i z vody a pritom máte známu, ktorá môže zjesť čokoľvek, ale i napriek tomu má skvelú postavu? Patríte do skupiny ľudí, ktorí svoju nadváhu riešia neustálymi diétami spojenými s jojo efektom? Potom príčinou vašich problémov s váhou je pravdepodobne spomalený metabolizmus. Takmer nič nejete, ale i napriek tomu nechudnete, alebo dokonca ešte priberáte. Jediným riešením je, že zabudnete na diéty, hladovanie a začnete zdravo jesť. Je to jednoduché. Stačí sa naučiť správne jesť a problémy s nadváhou budú pre vás minulosťou.

Základnou príčinou nadváhy je, že prijímate viac kalórií ako dokáže vaše telo spracovať. Tento nepomer môže mať dve príčiny:

– jete príliš kalorickú stravu, ktorá je plná tukov a cukrov. Naučte sa sledovať to čo denne vkladáte do úst. Možno budete prekvapený, akú má vaša strava kalorickú hodnotu. Čítajte etikety výrobkov, ktoré kupujete. Zorientujte sa v energetických a výživových hodnotách potravín – „Energetická hodnota potravín“

máte nedostatok pohybu, sedavý spôsob života. Často potrebujeme, aby mal deň viac ako 24 hodín. Presun autom je preto pre vás nevyhnutnosťou. Po celom dni strávenom v práci za stolom, nemáme energiu ísť cvičiť. Je to žiaľ dôsledok dnešnej uponáhľanej doby. Skúste niečo zmeniť,  položte si sami sebe otázku: Je niečo vzácnejšie, alebo dôležitejšie ako naše zdravie. Nadváha a obezita totiž so sebou prináša množstvo zdravotných problémov.

Genetická predispozícia býva žiaľ často obľúbenou výhovorku ľudí s nadváhou či obezitou. Genetika nepopierateľne ovplyvňuje to ako vyzeráme. Ale neznamená to, že pokiaľ sú vaši rodičia obézny, musíte byť obézny i vy. Chce to len dostatok pevnej vôle.

Za genetikou sa často skrývajú i zlé stravovacie návyky v rodine. Je samozrejmé, že deti jedia to čo ich rodičia. Pokiaľ rodičia jedia jedlo preplnené tukmi a cukrom, čo jedia ich deti? Nestačí deťom vysvetľovať aká dôležitá je zdravá strava, že potrebujú pohyb aby boli zdravý! Základom je ísť vlastným príkladom. Choďte hrať s deťmi futbal, alebo choďte s nimi plávať, alebo choďte spolu iba na prechádzku do prírody…. . Dajte deťom správny základ zdravého životného štýlu, podľa ktorého sa budú môcť potom riadiť i v dospelosti.

Psychika výrazne ovplyvňuje naše správanie v oblasti stravovanie. Stres, depresia, negatívne myslenie …. – to všetko má vplyv na prejedanie. Niektoré antidepresíva a hormonálne lieky môžu dokonca zvyšovať chuť do jedla.

Teraz už pravdepodobne viete, prečo práve vy neustále bojujete s kilami navyše. Pokiaľ ste už rezignovali, ste unavený a nechcete už ďalej bojovať, skúste to inak. Nebojujte, ale skúste jednoducho žiť zdravšie. Zdravá strava a pohyb pomôžu nielen vášmu zdraviu, ale i zdraviu celej vašej rodiny

Share Button
Toto je hriech nevyužiť: Zadarmo jedálniček na chudnutie za 1 minútu. Zadajte výšku, vek, pohlavie,... a hneď si môžete pozrieť svoj jedálniček. Bez chytákov a zadarmo. Presvedčte sa tu: “Môj jedálniček na chudnutie““.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Diéta na chudnutie - dukanova diéta © 2015 , | Vyhlásenie o zodpovednosti

Verzia stránky Klasická | Mobilná