Herbalife
Herbalife
Reklama

Ako znížiť chuť na jedlo

žena drží delenú stravuAko účinne znížiť chuť na jedlo a konečne schudnúť? Ak už držíte diétu resp. pokúšali ste sa o ňu, určite ste zažili tie ukrutné „muky“ nezvládnuteľnej chuti niečo rýchlo zjesť (samozrejme najlepšie, aby to malo sladkú príchuť). Ako teda potlačiť tieto nezvládnuteľné chúťky na maškrty? Jednoznačná odpoveď ako zahnať chuť na jedlo neexistuje… ale predsa existuje pár riešení, ako potlačiť chuť na jedlo a úspešne schudnúť. Pretavte do praxe pár nasledujúcich tipov a nielenže Vás časom prestanú prenasledovať chúťky na jedlo, ale pomaly a isto Vám začnú z pásu ubúdať centimetre. A vy keď sa postavíte na váhu, už sa nebudete musieť báť narastajúceho čísla.

1. Sústreďte sa na to, aby Vaše jednotlivé jedlá obsahovali dostatok živín (vlákniny a bielkovín). Tieto dve zložky majú výborný a dlhšie trvajúci efekt nasýtenia. Jednoducho po jedlách bohatých na tieto živiny, budete zasýtený na dlhšiu dobu. Taktiež k jedlám pridávajte čerstvú zeleninu, ktorá zníži glykemický index celého jedla.

2. Zbavte sa – sladkostí, zemiačikov, čokolády a iné maškrty, ktoré schovávate doma na „horšie“ časy, kedy vás prepadne chuť na niečo sladké…  Odstráňte a už ich viac nekupujte! Pokiaľ ich nebudete mať doma, možno dostanete na ne chuť, ale vydržíte ten tlak a postupne na ne zabudnete. Doteraz ste možno boli navyknutí pomaškrtiť si na sladkej čokoláde, ale tomu musíte urobiť rázny koniec. Tieto prehrešky obmedzíte najmä tým, že budete prijímať kvalitnú a pravidelnú stravu.

3. Dodržujte pitný režim – Odborníci doporučujú prijímať tekutiny počas celého dňa a najmä pred jedlom. Denne by ste mali vypiť približne 2-5 litra čistej vody (nie ochutené limonády a džúsy…). Ak pred jedlom vypijete pohár čistej vody, zjete toho o čosi menej a vďaka tekutinám sa jedlo aj lepšie strávi.

4. Nočné prepady hladu – Ak Vás trápia chúťky na jedlo hlavne vo večerných hodinách, je potrebné aby olovrant a večera mali nižší glykemický index a spĺňali 1. bod. Dodržte aj pravidlo, že jesť by ste mali maximálne 2-3 hodiny pred spaním.

5. Netrýznite sa – ak máte chuť na sladké, doprajte si ho. Ale v zdravšej forme – čokoládu nahraďte kvalitnejšou s vyšším obsahom kakaa, namiesto cukru do čaju použite med a podobne, namiesto sladkostí si radšej doprajte čerstvé ovocie… Ak sa budete trýzniť, dlho to nevydržíte a po určitom čase znova padnete a začnete všetky pravidlá porušovať.

6. Jedzte pravidelne – Pravidelná a výživná strava je alfou a omegou pri chudnutí. Dbajte na to aby ste prijímali potravu, približne v troj až štvorhodinových intervaloch. (Raňajky, desiata, obed, olovrant a večera).

7. Zvýšte fyzickú aktivitu, hýbte sa – ak budete iba tak vysedávať na gauči pred tv a nudiť sa… prvé čo vás napadne je, že si čas pozeraním tv spestríte spolu s jedlom. Preto radšej vybehnite na čerstvý vzduch na prechádzku, turistiku, bicykel alebo iné športové aktivity.

Podrobný návod ako začať chudnúť nájdete v nasledujúcom článku

Ako začať chudnúť – postup a plán na chudnutie

Share Button
Toto je hriech nevyužiť: Zadarmo jedálniček na chudnutie za 1 minútu. Zadajte výšku, vek, pohlavie,... a hneď si môžete pozrieť svoj jedálniček. Bez chytákov a zadarmo. Presvedčte sa tu: “Môj jedálniček na chudnutie““.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Diéta na chudnutie - dukanova diéta © 2015 , | Vyhlásenie o zodpovednosti

Verzia stránky Klasická | Mobilná