Herbalife
Herbalife
Reklama

Dna – diéta pri dne

diéta - zdravá stravaDna je nepríjemné ochorenie, ale vhodnou diétou zmiernite prejavy dny. Diéta pri dne je zvládnuteľná, len sa treba snažiť. V prvom rade je potrebné pri prvých príznakoch dny, konzultovať postup liečby s lekárom. Tieto informácie o dne sú informatívne a všeobecné a liečbu je dôležité si upraviť individuálne podľa pokynov lekára

Dna (Arthrits Urica) je metabolické, chronické ochorenie. Je spôsobené nadmerným množstvom solí a kyseliny močovej v krvi. Dna je okrem iného spôsobená aj prijímaním veľkého množstva mäsa v potrave. Kryštáliky solí a kyseliny močovej sa nahromadia v kĺboch a v podkoží, kde spôsobia trvalé následky v podobe: výrastkov, podkožných uzlov, začervenania. V dnešnej dobe sa opäť prejavuje Dna v našej populácii a to preto, lebo už nie je núdza o mäso a mäsové výrobky, pričom v minulosti núdza bola v dôsledku vojen a kríz. Prvé opatrenie proti dne je vhodná diéta.

Príčiny Dny:

  1. Konzumácia veľkého množstva mäsa
  2. Konzumácia alkoholu
  3. Užívanie diuretických liečiv
  4. Vrodená porucha metabolizmu
  5. Prejedanie, obezita, nedostatok pohybu

Prejavy Dny kĺbové:                                               Prejavy Dny mimo kĺbov:

  1. Výrastky                                                            1. Bolesti hlavy
  2. Podkožné útvary (uzly)                               2.  Nervové, svalové bolesti
  3. Začervenanie                                                   3.  Tráviace ťažkosti (hnačky, pálenie záhy)

Diéta pri Dne:

Diéta pri Dne má za účel znížiť prejavy ochorenia a zlepšiť chod metabolizmu a fungovania tela. Diéta na dnu má mať zásadotvorný efekt, aby nám neprekyslila organizmus, nakoľko nám kyselina mliečna ostáva dlhšie v tele ako u zdravého človeka. Tak ako pri každej diéte, je potrebné konzultovať s lekárom váš zdravotný stav. Dodržovať liečbu, ktorú nasadil a taktiež diétu. Najlepšie je pri diéte určenej pre Dnu, nejesť mäso, začať jesť a variť vegetariánsku stravu. Pri konzumácii mäsa sa nám kyselina močová udržuje v tele a potom nám spôsobuje prejavy choroby. Dôležité je dbať na pestrosť stravy, racionalitu a vyváženosť. ODPORÚĆANÁ DÁVKA BIELKOVÍN V ZA DEŇ JE: 50-60g, treba dávať pozor a bielkoviny počítať. Ak naďalej chceme konzumovať mäso, tak v diéte pri dne ho môže byť  maximálne 90 gramov, pred tepelnou úpravou. A to maximálne 2 krát za týždeň. Jesť chudé a bez kože mäso. Treba dávať pozor aj na bujóny, koreniny, mäsové doplnky do polievok, paštiky, salámy, maggi, soľ, kari, čierne korenie a chilly. Najlepšie je dochucovať bylinkami.

Diéta pri dne – vyhýbame sa:

  1. Konzumácii mäsa a mäsových výrobkov
  2. Konzumácii rýb (slede, sardinky, tuniak, sladkovodné ryby)
  3. Konzumácii alkoholu a kávy
  4. Stresu
  5. Strukovinám (šošovica, fazuľa)
  6. Cesnak, cibuľa, chren, špenát, hrášok, huby
  7. Čokoláda, sladkosti (obsahuje biely cukor)
  8. Vajíčka (omelety, volské oká)
  9. Silno korenené jedlá (pikantné)
  10. Ovsená kaša

Diéta pri dne – konzumovať môžeme:

  1. Zeleninu (čerstvú, dusenú, varenú a zeleninové šaláty), kukurica, kapusta, paradajky, papriky, kel, mrkva…
  2. Ovocie ( banány, hrušky, jahody, kivi, višne, čerešne, pomaranče, jablká, ananás…)
  3. Ryža hnedá
  4.  Mliečne výrobky, pozor dať na množstvo tuku (acidofilné mlieko, kyslá smotana, jogurty, mlieko polo/nízkotučné, tvaroh, syry)
  5. Olivový olej, semienka, oriešky (omega 3 mastné kyseliny), ďatle a hrozienka
  6. Ovocné džúsy (riedené s vodou, bez cukru)
  7. Tmavé pečivo, nie celozrnné

Strava by mala byť bohatá na živiny, vitamíny, vlákninu. Polievky robíme bez zápražky. Namiesto zemiakov a cestoviny si dávame zeleninové šaláty ochutené olivovým olejom a postrúhaným syrom. Ryžu môžeme jesť hnedú. Chlieb, pečivo si dáme tmavé, v malom množstve s maslom a opäť zeleninou alebo syrom. Mliečne výrobky sú preferované, keďže bielkoviny z mäsa sú nám škodlivé, tak doplňujeme bielkoviny z mliečnych produktov a to: tvaroh, jogurty, kyslé smotany, syry, mlieko- polotučné alebo nízkotučné. Jedna z najdôležitejších vecí pri diéte, je pitný režim. Kyselina močová sa dostáva z tela von v moči, tým nám čistí telo a zmierňuje prejavy ochorenia. Diéta pri dne vyžaduje aj dobrý pitný režim. Denne vypijeme aspoň 1-2 litre čistej vody. Okrem toho si môžeme dávať aj čaje na čistenie ľadvín, mätový, šípkový (informujte sa v lekárni). Vyhýbame sa sladeným, minerálnym, kolovým nápojom, zbytočne veľké množstvá cukru a kofeínu, ktorému sa vyhýbame. Čím viac sa pohybujeme, tým viac tekutín vypijeme. Jesť máme 5 krát za deň, v menších množstvách. Znížením hmotnosti si zaručíme nie len dobrú postavu, ale aj lepšie zdravie – vrátane dny. Tým, že obmedzíme príjem tukov z mäsa, sa nám zníži hladina kyseliny močovej v tele, tým nám zaniká dôvod pre ďalšie zhoršovanie príznakov.

Formula 1 kokteil Herbalife

Diéta – dna: Jedálniček

1.Deň

Raňajky:   čistá voda, nízkotučný jogurt

Desiata:   200 gramov višní biela káva

Obed:      kapustová polievka, zeleninový šalát so syrom

Olovrant: tmavý chlieb s kefírom

Večera:    ovocný šalát: 2ks banány, 2ks jablká a pár čerešní, hrozienka

2.Deň

Raňajky:   čistá voda, tmavý chlieb s maslom a zeleninou

Desiata:   jogurt nízkotučný, biela káva

Obed:      zapekaná brokolica so zemiakmi, polievka zeleninová

Olovrant: ovocie, alebo zelenina s orieškami, semienkami (omega 3 mastné kyseliny)

Večera:  tvaroh so žĺtkom

3.Deň

Raňajky:   čistá voda, banán s jogurtom

Desiata:   jablko, iné ovocie s piškótami

Obed:       polievka paradajková, zapekané cestoviny so zeleninou, navrchu smotana

Olovrant: chlieb s maslom a syrom

Večera:    tvaroh, piškótky, ovocie (tvarohová tortička, cukor nedávame)

4.Deň

Raňajky:     čistá voda, chlieb s maslom a zeleninou

Desiata:     nízkotučný jogurt

Obed:        polievka z koreňovej zeleniny, hnedá ryža a kurací rezník ( prsia)

Olovrant:  ovocie

Večera:     rizoto (ryža, zelenina postrúhaný syr)

5.Deň

Raňajky:   čistá voda, tvaroh s ovocím

Desiata:    chlieb s maslom a biela káva

Obed:       francúzske zemiaky (bez mäsa) namiesto mäsa viac zeleniny a syru navrch

Olovrant:  jogurt

Večera:     zeleninový šalát

Tento jedálniček je všeobecný. Dna je vážne ochorenie a preto sa o zložení presného jedálničku na dnu poraďte so svojím lekárom.

Súvisiace:    detoxikačná diéta       ako schudnúť za mesiac 5 kíl

Share Button
Toto je hriech nevyužiť: Zadarmo jedálniček na chudnutie za 1 minútu. Zadajte výšku, vek, pohlavie,... a hneď si môžete pozrieť svoj jedálniček. Bez chytákov a zadarmo. Presvedčte sa tu: “Môj jedálniček na chudnutie““.

2 komentáre

Add a Comment
  1. Ako som smutny všade v každom článku o dne si ludia protirecia.V jednom riadku napisu toto jedzte o par riadkov nizsie napisu to iste nesmiete jest.Tak isto aj v tomto clanku.Ja uz vazne neviem ako si poradit.
    Lekarka obvodna mi len strcila papier do ruky a ahoj mate zdvihnutu kyselinu mocovu.

  2. Súhlasím s Borisom – pri niektorých potravinách som sa tiež pozastavila v jednom príspevku sa nesmú v druhom sa môžu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Diéta na chudnutie - dukanova diéta © 2015 , | Vyhlásenie o zodpovednosti

Verzia stránky Klasická | Mobilná